6 statistik o 360° produktových fotkách, co e-shoperům vyrazí dech

Podnikat v současné době je skutečná výzva. Málokterému e-shopu se podaří vyniknout v džungli e-commerce a vybudovat si silnou klientskou základnu.

Existuje však několik metod, které takřka s jistotou pomohou vašemu podnikání dosáhnout vyšší úspěšnosti. Jedna z rad zní: nezanedbávejte obrázky produktů. A toužíte-li být nadprůměrní, osvojte si využívání 360° prezentaci. 6 statistik vás možná přesvědčí, že toto úsilí se v dlouhodobém horizontu vyplatí.

1. 360° produktová fotka prodlouží délku návštěv

Na dnešním přesyceném trhu je důležité se nějakým způsobem odlišit od ostatních hráčů na trhu e-commerce. Díky nabídce virtuální interakce se zbožím může prospekt na vašem e-shopu zůstat déle až o 32 % doby. S procházením nabídky a porovnáváním jednotlivých výrobků si rád dá načas, neboť jej zaujme.

2. 360° produktové fotky jsou cenově výhodnější než statický obrázek

Samotná technologie, pomocí níž vznikají 360° fotografie, umožňuje fotostudiu pořídit více snímků (či videí) najednou. Proto 360° produktová fotka složená z 16 obrázků vyjde levněji než 16 samostatných fotografií.

3. 360° produktová fotka vyvolává zákaznickou spokojenost

Zákazník, který je spokojen se zkušeností na vašem e-shopu, se s vyšší pravděpodobností stane vaším věrným zákazníkem. 360° produktové fotografie přitom mohou zvýšit spokojenost až o 50 %. Při uvážení této hodnoty vychází najevo obrovský potenciál pro udržení a budování silné základny loajálních spotřebitelů.

4. 360° produktová fotka šetří e-shopu náklady za zákaznickou péči

360° prezentace umožní zákazníkovi podrobně se seznámit s výrobkem. Díky tomu klesá pravděpodobnost potřeby získání více informací či řešení problémů. Podniky na trhu e-commerce tak mohou zaměstnat menší počet operátorů telefonické či live-chat podpory, čímž se může zlevnit provoz zákaznického servisu až o 50 %.

5. 360° produktová fotka snižuje vratkovost zboží

Pod vlivem moderních technologií a koronaviru, již 1,8 miliardy lidí nakupuje online z pohodlí domova. Kamenné obchody si však stále drží konkurenční výhodu nad podniky v e-commerci, neboť poskytují zákazníkovi možnost zboží si libovolně prohlédnout a osahat. 360° produktové fotky do značné míry kompenzují tento nedostatek virtuálního světa.

Díky rotující fotografii produktu zákazníci přesně vědí, co kupují. Množství vráceného zboží tak klesne o 15 % až 50 %. Do vyšší části spektra může váš e-shop proniknout například tak, že

  • zajistíte kvalitu jednotlivých snímků,
  • zvýšíte množství obrázků v jedné 360° prezentaci,
  • přidáte funkci zoom, případně jiné interaktivní prvky.

6. 360° produktová fotka podpoří konverze

To nejlepší nakonec.

Rádi byste viděli vaše prodeje růst? Přihlédněte k faktu, že po implementaci 360° fotografií produktu se může konverzní poměr vašeho e-shopu zvýšit až o 50 %.

Photo: @brookelark